Lumea gospodinelor

Dieta in luna Noiembrie » Lumea gospodinelor
Va aflati aici: Lumea gospodinelor Sanatate si FrumuseteDietaSarbatoriZiua Recoltei Dieta in luna Noiembrie
mai 2022
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Aug    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
10 noiembrie 2012

Cel mai important lucru in luna noiembrie, este atentia pe care trebuie sa o acordam mai ales imunitatii generale, rezervelor de vitamine si minerale si sanatatii sistemelor osteo-articulare, care odata cu venirea frigului ar putea sa ne faca probleme.

 

Ultimul « impuls » dat imunitatii in aceasta luna ne va ajuta sa trecem cu bine peste anotimpul rece, astfel incat in lunile urmatoare nu va fi necesar decat sa intretinem imunitatea, la care am lucrat in aceasta toamna. In acest scop, in luna noiembrie vom continua sa consumam alimente sau suplimenti care contin : propolis, polen, echinaceea, catina, gheara matei, macese, ciuperci japoneze (reishi), ginseng precum si sucuri naturale din unul sau mai multe fructe sau legume : telina, mar, morcov, portocale, grepfruit, lamaie, aloe vera, fructe de padure etc.

 

Incepand cu ultima luna a toamnei, organismul nostru incepe sa-si autoajusteze parametrii interni in functie de translatia catre anotimpul rece. Astfel, metabolismul scade, reactiile noastre sunt mai lente iar ca urmare a scaderii numarului de ore cu soare din timpul zilei, corpul uman intra automat in „modul hibernare”. Acest lucru este foarte important, deoarece ajuta organismul sa-si autoevalueze statusul intern, sa desfasoare reparatii la nivelul tesuturilor, dar si sa-si conserve energia.

 

In aceasta luna sunt recomandate in mod special lactatele, pestele, oul, cerealele integrale si legumele radacinoase, care vor aduce multe minerale si vitamine. De asemenea, grasimile atat vegetale (ulei de masline, avocado, ulei de seminte de dovleac etc) cat si animale (unt bio, galbenus de ou ecologic, somon provenit din pescuit etc) ajuta corpul in reparatiile interne.

 

Odata cu sosirea iernii, majoritatea persoanelor incep sa se confrunte cu accentuarea suferintelor la nivelul articulatiilor. Fie ca este vorba de coloana vertebrala, umar, sold, genunchi sau alte zone, aceste dureri, majoritatea de natura reumatica, pot fi extrem de suparatoare.

 

Din punct de vedere dietetic se recomanda suplimentarea alimentatiei cu diferite substante cu rol antiinflamator si regenerant la nivelul articulatiilor. Exemple de asmenea substante sunt : glucozamina, metil-sulfonil metan (MSM), sulfat de condroitina, acid hialuronic, cartilaj de rechin, zinc, mangan etc.  Plante care ajuta la imbunatatirea functionalitatii articulare sunt : Boswellia, Harpagophytum (gheara diavolului), coaja de salcie, coada calului, cretusca etc.

 

Dintre tratamentele corporale extrem de eficiente in afectiunile reumatismale sunt : sedintele de sauna uscata cu infrarosii, impachetarile in namol si alge, baile de alge si saruri marine, tratamentele spa cu uleiuri esentiale si extracte din plante.

 

Iata in continuare cateva retete sanatoase, naturale si usor de preparat :

 

RETETE

 

1. Pasta de Avocado

Cantitati : 1Avocado, 1 varf cutit sare, 1lingura suc de lamaie, cateva picaturi de ulei de masline

Preparare :Se alege un avocado bine copt (moale dar fara pete). Se spala, se taie pe lungime in doua, se inlatura samburele rotund din mijloc. Cu o lingurita se scoate miezul pana foarte aproape de coaja si se pune intr-un castronel adanc. Se adauga sarea, uleiul si sucul de lamaie. Se paseaza bine cu furculita . Pasta obtinuta este foarte buna la gust si foarte hranitoare, fiind bogata in acizi grasi nesaturati. Se poate consuma intinsa pe paine sau cu diverse slalate.

 

2. Salata de linte

Cantitati: 150g linte, 2 rosii, 2 ardei, 1 ceapa rosie, 10-12 masline, un vf de sare, 2 linguri suc de lamaie, 1 lingurita ulei masline.

Preparare: Lintea se spala si se fierbe. Se scurge apoi de zeama si se lasa la racit. Separat ardeiul si ceapa se taie fideluta iar rosiile se taie felii. Se pun toate ingredientele intr-un castron si se amesteca bine. Se serveste proaspata. Bogata in proteine si vitamine.

 

3. Pere umplute

Cantitati : 4 pere, 50g stafide, 5-6 curmale, 50 g nuca de cocs.

Preparare : Perele se spala, se taie in jumatati carora li se scoate cu grija cotorul. Coditele se pot lasa ca ornament. Curmalele se toaca marunt si se amesteca cu stafidele. Cu acest amestec se umplu perele, care se pun intr-o tava si se dau la foc potrivit timp de 10 minute. Se scot apoi din cuptor si se presara peste ele cocos. Bogat in vitamine si minerale.

 

Comments are closed.