Lumea gospodinelor

banda de alergat
Va aflati aici: Lumea gospodinelor Sanatate si FrumuseteSanatate Pro si contra banda de alergat
februarie 2020
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Aug    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829  

Pro si contra banda de alergat

 

banda de alergat

sursa foto: adventure.howstuffworks.com

 

 

Pentru ca ma batea gandul sa-mi cumpar o banda de alergat ( in engleza treadmill ), am inceput sa caut pe internet articole care sa ma „lumineze”. Iata mai jos ce am gasit:

Pareri pro banda de alergat:

 

– este comoda, convenabila – este mereu acolo, la doi pasi de tine si te invita sa faci sport;

– o poti folosi atunci cand afara vremea nu-ti permite sa alergi (ex. ploaie, vant, zapada, gheata, canicula, noapte, locul de alergare este prea departe de tine etc.)

– locuiesti intr-o zona poluata si alergarea la exterior iti face mai mult rau decat bine (ex. centrul aglomerat de masini al unui oras mare, zone industriale, orase langa cariere sau fabrici de minereuri etc)

– poti alerga controlat, ritmat, cu o viteza constanta

– o poti folosi atunci cand vrei sa faci sport dar nu poti pleca de acasa  (ex:  astepti un musafir care intarzie, copilul doarme, mancarea e pe foc, a inceput telenovela, vecinii se cearta si vrei sa auzi ce spun :) etc )

 

– amortizoarele cu care sunt prevazute majoritatea benzilor de alergat, preiau partial socurile din articulatii, asadar stresul articular este redus;

 

– alergarea pe banda este mai usoara si te solicita mai putin;

 

– poti preveni mici accidente care apar cateodata in alergarea la exterior ( ex. calci intr-o groapa, te impiedici de o creanga etc)

 

– banda de alergare e o alegere buna daca locuiesti intr-o zona nesigura (mai ales pentru femei)

 

– banda creeaza un mediu competitiv si dorinta de a te autodepasi prin monitorizarea si inregistrarea performantelor tale zilnice;

 

– zonele in care ai alerga afara nu au plan inclinat si tu vrei sa te antrenezi pentru mersul pe munte (banda de alergat poate fi inclinata in sus, cateva grade)

 

 

 

Pareri contra benzii de alergat:

 

– banda de alergat este plictisitoare, te uiti la cronometru din 30 in 30 de secunde si te intrebi cand se termina odata programul;

 

– ocupa spatiu mult in casa, este greu de depozitat daca nu ai o debara mare, un beci sau o magazie.

 

– in timp sau la utilizarea indelungata, poate produce un zgomot deranjant;

 

– cand alergam afara, soarele ajuta pielea noastra sa fabrice vitamina D, atat de necesara fixarii calciului in oase;

 

– in aer liber inspiri mai mult oxigen decat in sala sau acasa, asadar alergatul afara este mai sanatos;

 

– alergarea pe banda nu solicita muschii precum cea la exterior. Atunci cand alergam pe un plan nemiscat corpul trebuie sa depuna efort si sa impinga singur piciorul spre spate. Miscarea benzii spre inapoi face ca muschii posterori ai coapsei si muschiul gluteu (al fesei) sa nu depuna un efort prea mare.  Asadar antrenamentul pe banda este mai putin eficient pentru acesti muchi.

 

– alergarea pe un plan in miscare nu este proprie corpului, ea nu exista niciunde in natura;

 

– pe banda putem alerga drept si in plan inclinat spre in sus, dar nu putem alerga in plan inclinat spre in jos; asadar muschii utilizati in panta descendenta vor sta nefolositi in alergarea pe banda;

 

– in medicina traditionala chineza, legatura omului cu pamantul este esentiala pentru energizarea si revigorarea corpului. Alergarea pe un plan artificial si nu direct pe pamant, priveaza omul de aceasta legatura.

 

– atunci cand dorim sa executam ceva intr-un domeniu, tindem sa ii luam ca exemplu pe cei care au excelat in acea directie (ex, cand desenam ne gandim la marii pictori, cand dansam ne gandim la dansatorii profesionisti etc). Toti alergatorii de performanta prefera sa alerge pe sol si nu pe banda.

 

– banda nu poate simula conditiile de alergare din exterior (schimbarea directiei de mers, evitarea obstacolelor etc) ; alergarea in exterior creste agilitatea creierului si capacitatea noastra de adaptare la lucrurile de zi cu zi;

 

– atunci cand alergam la exterior in diferite conditii de mediu si de teren, corpul nostru isi ajusteaza in permanenta pozitia, folosind si alte grupe de muschi, pe care in alergarea pe banda nu le-ar folosi niciodata;

 

– alergarea la exterior caleste organismul si creste imunitatea.

 

 

alergare

Sursa foto: suchgoodexercise.com

 

 

Asadar,  eu personal am ajuns la concluzia ca cel mai bine este sa alerg la exterior.

 

Dar totusi…pentru ca as vrea sa fac sport constant fara pauze de zile sau saptamani in special in anotimpul rece sau cand ploua, m-am gandit ca pentru mine cel mai bine ar fi o combinatie de banda (pentru cand este frig si ploua sau sunt foarte grabita) si alergat afara atunci cand vremea imi permite acest lucru. O alta alternativa ar fi ca in loc de banda sa-mi iau iarna un abonament la o sala de fitness. Ramane sa ma mai gandesc :)

 

Daca totusi voi cumpara o banda, voi opta pentru una mica si mai ieftina, care sa poata neaparat sa se stranga si sa fie depozitata, din moment ce o voi folosi doar iarna si sporadic in rest.

 

 

Mai jos gasiti cateva aspecte de care trebuie sa tineti cont atunci cand achizitionati o banda de alergat:

 

– dimensiuni si posibilitatea de a fi pliata si depozitata;

– cu cat latimea (si lungimea) pistei de alergare este mai mare cu atat alergarea este mai confortabila;

– specificarea clara a existentei amortizoarelor care sa preia socul articular;

– posibilitatea ridicarii pistei de alergare la un anumit unghi, pentru alergarea in plan inclinat;

– greutatea ansamblului (o banda mai grea este mai stabila)

– puterea motorului (cu cat motorul este mai puternic, cu atat mai bine)

– afisajul comod si functia de monitorizare a pulsului

– cheita de siguranta

 

 

In incheiere vreau sa vorbesc putin despre alergarea (sau mersul) cu spatele. Se pare ca acest tip de alergare solicita grupe de muschi care nu sunt prea utilizati in mod obisnuit. De asemenea este benefica pentru articulatia genunchiului. In alergarea cu spatele lipseste contactul dur dintre calcai si sol, contact care determina aparitia socului intervertebral in coloana. Mai mult decat atat, in acest tip de miscare, articulatiile intervertebrale se distanteaza usor, fapt care conduce la ameliorarea durerilor de spate.

 

 

 

 

 

Bibliografie:

http://news.health.com/2015/04/14/the-pros-and-cons-of-running-on-the-treadmill/

http://relentlessforwardcommotion.com/2014/11/10-pros-and-cons-of-treadmill-running/

http://www.active.com/running/articles/the-pros-and-cons-of-treadmill-training

http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/05/08/treadmill-workout-pros-cons.aspx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.