Lumea gospodinelor

Supa – un fel de mancare foarte sanatos » Lumea gospodinelor
Va aflati aici: Lumea gospodinelor Retetele meleSupe Supa – un fel de mancare foarte sanatos
mai 2020
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Aug    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Supa este poate primul aliment pe care multe persoane il aleg pentru masa de pranz sau cina. Ea este foarte sanatoasa fiind usor de digerat si aducand un aport substantial de nutrienti in dieta noastra. Iata in continuare cateva sugestii despre cum sa preparati o supa cat mai naturala si mai sanatoasa.

 

Baza:  Se fierbe apa, se adauga legumele, iar dupa ce au dat in clocot cateva minute, se adauga sarea.

 

Sarea nu se adauga la mancare inainte ca ingredientele sa colocoteasca, deoarece prin cresterea presiunii osmotice din lichidul care fierbe, va produce „extragerea apei” din ingredientele puse la fiert, conducand in final la intarirea lor – valabil pentru toate legumele dar mai ales pentru carne!

 

La sfarsit, supa se poate ingrosa cu amidon sau cu fulgi de cartofi, de mazare, de fasole sau cu faina de cereale  (orez, ovaz, hrisca sau orz etc) si se adauga ulei. Verdeata sau condimentele pudra se adauga la final.

 

Pentru ingrosare, se amesteca toate pudrele si fulgii intr-un castron, se desfac cu apa rece si se toarna in supa la sfarsit inainte de condimente si verdeturi). Ingrosarea supei este optionala. Supa se poate face si clara fara ingrosare. Sau se pot adauga la final cereale (fierte in prealabil daca sunt dure – ex: grau, hrisca, orez, orz etc), fulgi de cereale sau se pot adauga paste fainoase fierte.

 

In supa se poate pune si lapte praf,  smantana sau ou pentru gust.

 

In supa se pot adauga si cuburi de branza tofu sau branza normala (acestea se pun la sfarsit si se dau in clocot cateva secunde).

 

In supa se mai poate pune extract de drojdie BIO (pudra)

 

Supele se pot acri cu : bors, lamaie, corcoduse, frunze acre (ex macris, loboda etc), iaurt etc.

 

La sfarsit se adauga verdeturile tocate marunt (ex: patrunjel, leustean, marar, frunze tinere de telina, de urzica, rozmarin, frunzulite de cimbru, oregano, tarhon sau maghiran, frunze de salvie etc),   si condimentele (curcuma, macis, chimen, piper, chili, coriandru sau amestecuri: curry, garam masala etc).

 

 

 

Diverse supe:

 

Ma gandesc ca fiecare gospodina a facut in viata ei macar o supa. Asa ca, pentru ca lectura sa decurga mai usor, am renuntat la a scrie cantitatile in acest articol. Astfel veti putea potrivi ingredientele dupa propriul gust.

 

1.Supa de legume:  morcov, praz, ceapa, pastarnac, cartofi, radacina de telina, radacina de patrunjel. Ingrosare cu una sau mai multe din: faina de orez, amidon de porumb, fulgi de cartofi, putin lapte praf (se amesteca intr-un castron, se desfac cu apa rece si se toarna in supa la sfarsit inainte de condimente si verdeturi). La sfarsit se adauga: putina pudra de drojdie, frunze de patrunjel si leustean, rozmarin,  curcuma, macis (nucsoara daca nu aveti macis), ulei.

 

2. Supa de tomate:  rosii, ceapa, usturoi. Sare si optional putin zahar brun. Ingrosare: amidon de porumb si putina faina de roscove. Busuioc, oregano. Ulei de masline.  (In loc de ingrosare se poate face cu fidea sau orez).

 

3. Supa de leurda: Ceapa, praz, leurda. Ingrosare: amidon de porumb/cartofi , fulgi de cartofi. Ulei. Extract de drojdie BIO. Curcuma, Macis, Piper

.

4. Supa de Ciuperci Champignon: Ciuperci, ceapa, usturoi. Ingrosare: amidon de porumb, putina faina de roscove sau de orez (optional). Lapte praf. Ulei. Macis, curcuma.

 

5. Supa de dovleac: dovleac (10%), morcov. Zahar si sare. Ingrosare: amidon. Extract de drojdie. Frunze de telina, leustean, condimente dupa gust

 

6. Supa din multe legume: cartofi, pastai de fasole, mazare, telina, morcovi, ceapa, praz, dovlecei. Sare. Ulei. Boia de ardei. Optional se poate ingrosa cu amidon.

 

7. Supa de rosii si sfecla rosie : rosii, sfecla rosie, zahar, sare, busuioc, alte condimente dupa gust. Se poate ingrosa cu amidon.

 

8. Supa de broccoli : brocoli, pastranac, ceapa. Se ingroasa cu amidon de cartofi sau fulgi. Patrunjel, curcuma, macis. Extract de drojdie. Ulei.

 

9. Supa Minestrone varianta: rosii, fulgi de cartofi (sau cartofi), morcovi, praz, ceapa, pastarnac, usturoi. Ulei. Busuioc, curcuma, maghiran, patrunjel.

 

10. Supa cu verdeturi : Se fierbe apa cu ceapa si usturoi. Se ingroasa cu fulgi de cartofi sau amidon de cartofi. Se poate pune lapte praf . Se adauga verdeturi dupa gust ( patrunjel, leustean, marar, oregano, rozmarin, hasmatuchi etc – se poate adauga numai o singura verdeata si atunci supa se va numi dupa verdeata respectiva ; ex: supa de rozmarin) si piper. Se adauga ulei.

 

11. Supa de primavara:  Urzici, leurda, spanac tanar, morcov, pastarnac, ceapa, praz. Sare. se poate adauga orez sau fidea pentru ingrosare. Ulei.

 

 

ALTE SUPE

 

1. Supa MISO1 – se fierbe ceapa cu morcov, putin ghimbir tocat si cateva alge. Se adauga ciuperci diverse si putina fidea si se fierbe. La sfarsit se adauga 1-2 linguri de miso desfacut in prealabil in putina apa. De sare se potriveste dupa ce s-a pus miso, deoarece acesta este sarat. NB! ceapa si ghimbirul se pot cali in putin ulei, la inceput.

 

2. Supa MISO2 – se fierbe ceapa cu morcov, ghimbir si alge. Se adauga ciuperci diverse si se fierbe. La sfarsit se adauga cubulete de branza tofu si 1-2 linguri de miso. NB! ceapa si ghimbirul se pot cali in putin ulei, la inceput.

Comments are closed.